Promus Sync Academy 2023

At synkronisere er det, man gør, når man kobler lyd og levende billeder sammen – hvilket sker konstant i det mediebillede, der omgiver os. Det er svært at forestille sig at se film, TV, serier, reklamer, spille computerspil og meget mere uden musik. Men hvad er det for nogle processer, der ligger bag, når musikken og de levende billeder kobles sammen? Det er det, vi sætter fokus på i dette nye forløb, som vi kalder Promus Sync Academy.

Siden 2013 har vi i samarbejde med Musikforlæggerne i Danmark og Koda kørt Promus Publishing Academy hvor vi kommer hele vejen rundt om arbejdet med musikrettigheder. De sidste mange år har danske musikforlæggere været rigtig gode til at arbejde inden for sync-området, og derfor har en lang række danske musikere kunnet opleves i TV-serier, reklamer og film over hele verden. Det er blevet en vigtig indtægtskilde for både rettighedshavere, masterejere, musikere og komponister, og derfor har vi valgt at lave en version af vores Promus Publishing Academy med et mere specifikt fokus på sync: Promus Sync Academy. Vi er glade for at kunne byde velkommen til et forløb med fokus på hele den spændende verden, der er omkring sync og dets mange muligheder, det seriøse arbejde med musikrettigheder, publishing, synchronisering og det internationale arbejde med sange til film & TV.

Promus Sync Academy finder sted fra 25. – 27. januar 2023 hos Promus i Aarhus.

Promus Sync Academy er udviklet i samarbejde med Musikforlæggerne i Danmark og er muliggjort med Kodas Kulturelle midler.

 

Program

25.1.: 10:00 – 16:00:
Intro To Sync: Mette Zähringer/Iceberg Music Group
Key terms, clearing rights and process, money flow, small cases based on own experience, the differences in the European market versus the US-market, TV blanket licenses, what kind of use has to be cleared individually and/or collectively in Scandinavia, cue-sheets – In general an overall view in the “sync world”
Key trends: Understanding Sync with Artificial Intelligence, external cases-studies etc.

26.1.: 10:00 – 16:00:
The Music in Advertising: Josh Rabinowitz/Brooklyn Music
An introduction to music in advertising.
The creative process from the perspective of ads and brands.
The creative process from the perspective of the artist, music executive, rights holder or representative.
The business of ads, music and brands.
How to sync up your music with the industry.

27.1.: 10:00 – 14:00:
Workshop

 

Tilmelding

Målgruppen er professionelle musikbranchefolk inden for label, management og booking, music management-studerende, sangskrivere og producere samt aktører fra de beslægtede områder reklame, film, TV og interactive-området.

Deltagelse er gratis – hvis du ønsker at deltage, så skriv kortfattet til info@promus.dk med mere info om dig selv og din professionelle baggrund.

Ansøgningsfrist: mandag d. 16. januar 2023, kl. 12:00!

 

Præsentation af oplægsholderne

Mette Zähringer/Iceberg Music Group
Mette Zähringer har mere end 35 års erfaring i den danske musikbranche, hvor hun har arbejdet i de fleste funktioner inden for pladeselskab og musikforlag. Et af Mettes mange fokusområder er det store marked for synkronisering af musik til film, TV, reklamer og spil, og her har selskabet Iceberg Music Group i den grad førertrøjen på herhjemme. Iceberg har haft stor succes med artister og bands som Dúné, Scatman John, Natural Born Hippies, Nice Little Penguins, Girls In Airports og The Blue Van.

Josh Rabinowitz/Brooklyn Music
Josh Rabinowitz is an industry leader with a profound passion for the ever-changing digital and creative content landscape, equally adept at the inventive/creative and the operational, from ideation to execution – bringing an entrepreneurial ethos to big corporate environments.
But above all, his musicality is what drives him. And, he is a top-shelf team leader and mentor!

He has produced, supervised, and negotiated over 10,000 tracks for Cinema, TV, Brands, and Major Labels globally – reaching billions of consumers and fans, including over 50 tracks for Super Bowl ads, and a plethora of award-winning branded work including the Cannes Lions Grand Prix, and many others. He has become an expert, in-demand speaker on topics concerning Music in Media, recently presenting Keynotes in Singapore, Sao Paulo, Amsterdam, Inverness, Cannes, Tokyo, Toronto, Bogota, London, Barbados, and Montreal, to name a few.

He is often quoted/interviewed in the NY Times, WSJ, New Yorker, Forbes, Variety, The Guardian, etc. and regularly appears on NPR and Bloomberg TV news.

 

Foto øverst: Sync Academy 2023
Foto nederst: Sync Academy 2023

Praktisk info