Vill Vill Vest

Nyt tiltag: Promus Sync Academy 2023!

Skrevet af Jesper Mardahl, 30.11.22 13:24

Velkommen til Promus Sync Academy – et forløb med fokus på hele den spændende verden, der er omkring “sync” og de mange muligheder de seriøse arbejde med musikrettigheder, publishing, synkronisering og det internationale arbejde med sange til bl.a. film, reklamer, games & TV.

25. – 27. januar 2023

Sync, synch, at “synke” o.s.v. er den korte version af begrebet “synkronisering”. Og “at synkronisere” er det, man gør, når man kobler lyd og levende billeder sammen – hvilket jo sker konstant i det mediebillede, der omgiver os. Vi kan jo ikke forestille os at se film, TV, serier, spille computerspil, se reklamer og meget mere- uden musik. Men hvad er det for nogle processer, der ligger bag når musikken og de levende billeder kobles sammen? Det er det vi sætter fokus på i dette nye forløb, som vi kalder Promus Sync Academy.

Siden 2013 har vi i samarbejde med Musikforlæggerne i Danmark og Koda kørt Promus Publishing Academy hvor vi kommer hele vejen rundt om arbejdet med musikrettigheder. Men indenfor de sidste mange år, har danske musikforlæggerne været rigtig gode til at arbejde indenfor sync-området, og derfor har en lang række danske musikere kunne opleves i TV-serier, reklamer og på film over hele verden. Så det er et område, der er blevet en vigtig indtægtskilde for både rettighedshavere, masterejere og musikere og komponister, og derfor har vi valgt at opdatere vores Promus Publishing Academy til et mere specifikt Sync Academy, og derfor er vi glade for at kunne byde velkommen til et forløb med fokus på hele den spændende verden, der er omkring “sync” og de mange muligheder de seriøse arbejde med musikrettigheder, publishing, synchronisering og det internationale arbejde med sange til film & TV.

Promus Sync Academy finder sted fra 25. – 27. januar 2023 hos Promus i Aarhus.

25.1.: 10:00 – 16:00:

Intro To Sync
Key terms, clearing rights and process, money flow, small cases based on own experience, the differences in the European market versus the US-market, TV blanket licenses, what kind of use has to be cleared individually and/or collectively in Scandinavia, cue-sheets – In general an overall view in the “sync world”
Key trends: Understanding Sync with Artificial Intelligence, external cases-studies etc.
Lecturer: : Mette Zähringer/Iceberg Music Group

26.1.: 10:00 – 16:00:
– Introductions: 30- 45 mins
– A Biased History of Music in Advertising/Discussion: 60 – 90 mins
– Case Study 1: Music Production: 45 mins
– Case Study 2: Music Supervision: 45 mins
– Q&A and assignment of projects 45 mins (Solo and Team presentations)
Lecturer: Josh Rabinowitz – Brooklyn Music Experience

27.1.: 10:00 – 14:00:

– view Solo presentations
– view Team presentations
– Summary of discussions/learning

Final Q&A and discussion

Målgruppen er professionelle musikbranchefolk indenfor label, management, booking, music managementstuderende, sangskrivere, producere, – og aktører fra de beslægtede områder; reklame, film, TV og interactive-området.

Det forudsættes, at deltagere har grundlæggende indsigt i musikrettighedsområdet og gerne en vis erfaring med sync-arbejdet.

Deltagelse er gratis, men forpligtende – hvis du ønsker at deltage, så skriv kortfattet til info@promus.dk med mere info om dig selv og din professionelle baggrund.

Ansøgningsfrist: mandag d. 16. januar 2023, kl. 12:00!

Promus Publishing Academy vender tilbage senere i 2023.

Promus Sync Academy er udviklet i samarbejde med Musikforlæggerne i Danmark er muliggjort med Kodas Kulturelle midler.

Mette Zähringer/Iceberg Music Group

Mette Zähringer har mere end 35 års erfaring i den danske musikbranche, hvor hun har arbejdet i de fleste funktioner inden for pladeselskabet og musikforlaget. Et af Mettes mange fokusområder er det store marked for synkronisering af musik til film, TV, reklamer og spil, og her har selskabet i den grad førertrøjen på herhjemme. Iceberg har haft stor succes med artister og bands som Dúné, Scatman John, Natural Born Hippies, Nice Little Penguins, Girls In Airports og The Blue Van.

Josh Rabinowitz/Brooklyn Music Experience

Josh Rabinowitz is an industry leader with a profound passion for the ever-changing digital and creative content landscape, equally adept at the inventive/creative and the operational, from ideation to execution – bringing an entrepreneurial ethos to big corporate environments.
But above all, his musicality is what drives him. And, he is a top-shelf team leader and mentor!

He has produced, supervised, and negotiated over 10,000 tracks for Cinema, TV, Brands and Major Labels globally – reaching billions of consumers and fans, including over 50 tracks for Super Bowl ads, and a plethora of award-winning branded work including the Cannes Lions Grand Prix, and many others. He has become an expert, in-demand speaker on topics concerning Music in Media, recently presenting Keynotes in Singapore, Sao Paulo, Amsterdam, Inverness, Cannes, Tokyo, Toronto, Bogota, London, Barbados, and Montreal, to name a few.

He is often quoted/interviewed in the NY Times, WSJ, New Yorker, Forbes, Variety, The Guardian, etc. and regularly appears on NPR and Bloomberg TV news

Mere aktuelt

Tilbage til oversigt